SauerCrowd eindigde in 2019 als derde tijdens de Nederlandse finale. Naast de hoofdprijs grijpen weerhield Moritz Huber er niet van om zijn idee verder te ontwikkelen. Inmiddels verkoopt hij zijn biologische zuurkool en andere producten door het hele land en werkt hij door aan nieuwe producten die goed voor het milieu én voor de gezondheid zijn.
Huber heeft voor zijn bedrijf onderdak gevonden bij Kitchen Republic, een incubator voor start-ups in de Amsterdamse Houthavens. Het bedrijf groeit snel. Inmiddels bestaat het uit twee vaste krachten, vier freelancers en drie stagiaires.
Hubers hart ligt nog steeds bij productontwikkeling. Tijdens Ecotrophelia presenteerde hij een aantal producten op basis van zuurkool, maar inmiddels heeft hij ook recepten ontwikkeld voor vegan boter, kefir, kimchi en kombucha: “We willen de Nederlandse consument laten zien dat wát je koopt en waar je het koopt, een grote impact heeft op zowel de persoonlijke gezondheid als op onze omgeving. Ik hoop dat de SauerCrowd-methode op een dag de nieuwe mainstream-benadering van voedselproductie wordt.”